مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 1994
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1396/09/19

تمرین های ورزشی برای مبتلایان به تنگی کانال نخاعی


تمرین های ورزشی برای مبتلایان به تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی اختلالی است که از تنگی کانال نخاعی گردن و کمر ناشی می‌شود. این عارضه در اثر فرسایش هر دو مفصل فاست و دیسک‌های بین مهره‌ای رخ می‌دهد. خارها یا زائده‌های استخوانی (استئوفیت) در این عارضه در کانال نخاعی ایجاد می‌شوند.

کارشناس ارشد تربیت بدنی در خصوص تنگی کانال نخاعی و ورزش گفت: به طور کلی در بیمارانی که دردهای مکانیکال ستون فقرات گردنی و کمری دارند، با تغییر وضعیت قرارگیری بدن، شدت درد تغییر می کند. این در حالی است که

انجام تمرین های ورزشی مناسب در بهبود وضعیت بدن امری ضروری و مفید خواهد بود.

 

مرضیه سلمانی با تاکید بر اینکه تنگی نخاع ممکن است به دلیل فتق دیسک باشد افزود: اگر این مشکل ناشی از فتق دیسک بین مهرهای داخل کانال نخاعی باشد و ضایعه دیگری مطرح نباشد، تمرین هایی همچون ورزش های هوازی پیشنهاد می شود.

 

وی افزود: مبتلایان به تنگی کانال نخاعی می توانند تمرین های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، سه روز در هفته در برنامه روزانه خود داشته باشند. سپس به تدریج زمان آن را به مدت ۴۵ دقیقه ۵ تا ۷ روز در هفته افزایش دهند.

 

کارشناس تربیت بدنی با بیان اینکه ورزش های هوازی یکی از ورزش های خاص این بیماران است، اضافه کرد: بعلاوه تناسب اندام افراد نیز با این ورزش ها حفظ می شود. همچنین تمرین های ثبات مرکزی ستون فقرات بعد از آموزش به وسیله کارشناسان باید به

صورت انقباض همزمان عضلات عرضی ناحیه تحتانی شکم و عضلات عمقی ستون فقرات انجام پذیرد.

 

سلمانی تاکید کرد: تمرین های مکنزی به صورت راست شدن و خم شدن به عقب در ناحیه کمر که شامل چند تمرین است، نیز توصیه می شود.

 

کارشناس تربیت بدنی گفت: این افراد سعی کنند تقریبا هر روز، انجام تمرین های انعطاف پذیری را به صورت کشش عضلات کمر، شکم، لگن و عضلات ران و ساق در برنامه روزانه خود داشته باشند.

 

وی افزود: بسیاری از ورزش های مناسب برای تنگی کانال نخاعی بر تقویت عضلات شکم و کمر موثر است. این ورزش های کششی روی عضلاتی که انعطاف پذیر نیستند و سفت هستند، انجام می گیرد.

 

سلمانی به مبتلایان تنگی کانال نخاعی توصیه کرد: اگر هم ورزش های قدرتی و هم ورزش های کششی را انجام دهید، می توانید زودتر این درد را درمان کنید و به احتمال کمتری این درد را بار دیگر تجربه خواهید کرد.

 

به گفته وی تغییر در شیوه زندگی مانند نحوه مثل نشستن، اجابت مزاج، بلند کردن وزنه نیز توصیه می شود. همچنین در تغییر جهت به سمت طرفین نیز باید اصلاحاتی صورت گیرد.

 

 وی افزود: ممکن است این درد کمر ناشی از فتق دیسک یا درگیری عصب سیاتیک باشد و انجام ورزش نادرست می تواند درد ناشی از تنگی کانال نخاعی را بدتر کند. بنابراین قبل از هر برنامه ورزشی، برای تشخیص علت درد باید نزد پزشک بروید.تقویت عضلات

گردن در ناحیه گردن به چهار سمت (جلو، عقب و طرفین)، انقباض عضلات در برابر مقاومت (مانند استفاده از دست) همراه با کشش عضلات گردن (خم کردن گردن توسط دست) توصیه می شود.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی بیان داشت: اگر این افراد ورزش را درست انجام ندهند، باعث بی اثر شدن تمرین های ورزشی می شود و ممکن است منجر به درد یا بدتر شدن آن شوند. بنابراین بهتر است از مربی ورزشی یا فیزیوتراپ، طرز صحیح ورزش کردن را

یاد بگیرند

 


کلمات کلیدی : نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : http://behdashtnews.ir