مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2222
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1396/11/21

چند خوراکی مفید برای حفظ سلامت قلب


 چند خوراکی مفید برای حفظ سلامت قلب

اغلب این خوراکی‌ها ترکیب‌های کلیدی و مشابهی دارند که مصرف‌شان باعث حفظ سلامت قلب می‌شود.

Image result for ‫ماهی آزاد‬‎

ماهی آزاد

این ماهی سرشار از اسیدچرب امگا۳ است.به همین دلیل مصرف آن به‌صورت بخارپز باعث تامین اسیدچرب مورد نیاز قلب می‌شود.این اسیدچرب ضدالتهاب است و مانع آسیب رسیدن به قلب در اثر التهاب رگ‌ها می‌شود.گوشت ماهی آزاد عاری از کلسترول است و به همین دلیل باعث جلوگیری از بروز مشکلات قلبی‌وعروقی می‌شود.گوشت آزاد زودهضم هم است.

Image result for ‫گردو‬‎

گردو

این دانه سرشار از منیزیم، فولات، اسید چرب امگا۳، اسیدهای چرب چند و تک غیراشباعی، فیتواسترول‌ها و فیبر است. بهترین روش استفاده از این خوراکی به‌شکل تزئین بعضی غذاها مانند ماست و خیار یا ماده اصلی بعضی غذاها مانند فسنجان یا به‌عنوان یکی از تنقلات به‌تنهایی یا همراه با آجیل زمستان است.

Image result for ‫هویج‌ها‬‎

هویج‌ها

هویج انواعی دارد و فقط نارنجی نیست. هویج سیاه و سفید هم وجود دارد. این خوراکی حاوی آلفاکارتن و فیبر است. انواع ریز و شیرین آن ضمن تامین ترکیب‌هایی که به آن اشاره شد، نیاز بدن به قند را نیز برآورده می‌کند. بهترین روش استفاده به‌صورت خام در سالاد است. مصرف بخارپز آن نیز به‌شکل مخلفات همراه غذا مناسب است.

Image result for ‫اسفناج‬‎

اسفناج

این سبزی پهن‌ برگ با ساختار ویژه سرشار از لوتئین است.ویتامین B کمپلکس، فولات، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و فیبر هم دارد. بهترین روش استفاده از آن به‌صورت خام همراه سبزی خوردن، داخل ساندویچ و یا درست کردن دلمه با آن است. اما رایج‌ترین شکل مصرف آن به‌صورت بخارپز و تهیه بورانی است.

Image result for ‫بادام‬‎

بادام

بهترین نوع آن بادام خام است.این آجیل خوشمزه اگر به‌صورت بونداده مصرف شود، عالی است.بادام حاوی ویتامین E، منیزیم، اسید چرب امگا۳، اسیدهای چرب تک و چند غیراشباعی، فیتواسترول‌ها و فیبر محلول در آب است. مصرف روزانه ده عدد بادام به حفظ سلامت قلب به‌صورت قابل توجهی کمک می‌کند.

Image result for ‫سیب‌زمینی‬‎

سیب‌زمینی

این خوراکی هرچه ریزتر و شیرین‌تر باشد، کیفیت آن بهتر است.سیب‌زمینی حاوی بتاکارتن، ویتامین A، C و فیبر است. بهترین روش پختن آن به‌صورت بخارپز و با پوست است. پوست آن را خوب بشویید و آن را با پوست میل کنید تا فیبر مورد نیاز بدن نیز تامین شود.

Image result for ‫برنج قهوه‌ای‬‎

برنج قهوه‌ای

تا چند سال پیش این نوع برنج به‌راحتی در دسترس نبود.اما اکنون به‌راحتی می‌توان آن را از سوپرمارکت‌ها خریداری کرد.این برنج به‌دلیل ویتامین B و سبوسی که دارد برای حفظ سلامت قلب موثر است.علاوه بر این برنج قهوه‌ای حاوی نیاسین، ویتامین B کمپلکس و منیزیم است. بهتر است آن را همراه کلم بروکلی، اسفناج و هویج میل کنید.

Image result for ‫شیر سویا‬‎

شیر سویا

ذائقه ما ایرانی‌ها کمتر با خوردن این شیر سازگار است.اما باید آن را به سبد غذایی‌مان اضافه کنیم. این شیر حاوی ایزوفلاونوئیدها است. علاوه براین‌که حاوی ویتامین Bکمپلکس، نیاسین، کلسیم، فولات، منیزیم، پتاسیم و فیتواستروژن‌ها هم هست. اگر تحمل طعم آن را دارید، خوردن روزانه یک لیوان از آن بهتر از هر گزینه دیگری است.

Image result for ‫ماهی تن‬‎

ماهی تن

این ماهی حاوی نیاسین، اسیدچرب امگا۳ و فولات است.علاوه بر اینکه حاوی دیگر اسیدهای چرب غیراشباع هم هست.به این دلیل که شکل کنسروی آن حاوی مواد نگهدارنده است و همین امر تاثیر مثبت آن را از بین می‌برد؛ اما اگر نوع تازه آن در اختیار نبود، استفاده انواعی از آن که با روغن زیتون یا آب است، کمتر از انواع دیگر خطر دارد.

Image result for ‫شاتوت‬‎

شاتوت

شاتوت، توت و اعضای دیگر این خانواده حاوی ترکیب‌های خاصی است که برای حفظ سلامت قلب لازم است. بتاکارتن، لوتئین، آنتوسیانین‌ها، الاژیک اسید، ویتامین C، کلسیم، فولات و .... از ترکیب‌های مهم و تاثیرگذار این خوراکی‌ها روی قلب است.بهترین روش استفاده از آنها به‌صورت تازه است.


کلمات کلیدی : نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : http://behdashtnews.ir