مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2271
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1396/12/09

چطور در منزل خط خنده را محو کنیم؟


Image result for ‫خط خنده‬‎

خنده خیلی خوب است اما اگر دچار خط خنده باشید لابد سعی می کنید کمتر بخندید. لازم نیست نگران باشید. این مطلب را بخوانید و با خیال راحت بخندید.

 

چرا دچار خط خنده می شویم؟

در جوانی، پوست ما صاف است و خاصیت ارتجاعی دارد. پوست را می‌کشیم و بعد از رهاسازی به راحتی به اندازه اولیه‌اش برمی‌گردد. این امر ناشی از وجود ترکیبی از کلاژن و الاستین است، دو ساختار بافتی که به پوست امکان می‌دهند تا بدون پاره شدن کشیده شود و همچنین از پوست و عضلات صورت پشتیبانی می‌کنند. با بالا رفتن سن پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی‌اش می‌کند و در برخی مناطق دچار افتادگی و چروک می‌شود. کلاژن و الاستین تخریب می‌شوند و فرورفتگی‌های کوچکی در سطح پوست ایجاد می‌شود. البته، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم با آن‌ها ظاهر پوستمان را بهبود بخشیده و این نشانه‌های پیری را برای مدت طولانی‌تر پنهان کنیم. همچنین، پیری به آرامی بر چهره تأثیر گذاشته و به شکل خطوط ریزی در اطراف چشم‌ها و ناحیه دهان نمایان می‌شود. این‌ها اولین نشانه‌های پیری هستند که بعد از ورود به دهه ۴۰ زندگی روی صورت ظاهر می‌شوند. البته، بسته به ژنتیک شخص، ممکن است این خطوط زودتر یا (با مراقبت‌های مناسب) دیرتر از این سن نمایان شوند. ژنتیک نقش بسیار مهمی در ظهور چروک دور لب دارد. اگر پدر یا مادرتان این نشانه‌های پیری را زود (قبل از ۴۰ سالگی) بروز داده باشند، ممکن است شما هم مستعد دچار شدن به چنین وضعیتی باشید. همچنین، اگر والدینتان جوانی‌شان را به مدت طولانی‌تر حفظ کرده باشند، ممکن است شما هم شانس به ارث بردن این ویژگی را داشته باشید. علی‌رغم تأثیرگذار بودن استعداد ژنتیک، رعایت یک سبک زندگی سالم و مراقبت مناسب از پوست می‌تواند باعث تأخیر در ظهور چروک‌ها و خطوط خنده شود.‌

 

به جای بوتاکس

برای شما که جهت رفع چین و چروک و خطوط پوست صورت خود تصمیم به تزریق بوتاکس کرده اید پیشنهاد ویژه ای داریم:هسته ی چند عدد زیتون تازه را گرفته و آنها را بکوبید و خوب له کنید و روی خطوط قرار دهید( بین ابرو، دوطرف دهان و گاهی خطوط عمیق اطراف چشمها ) و مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه به حالت خوابیده و آرام بمانید تا خوب جذب پوستتان شود.می توانید زیتونهای بدون هسته را درشت نیز رنده کنید و روی خطوط بخوابانید.این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید تا در عمیق تر نشدن چروکها و تا حدودی پر کردن خطوط به طور طبیعی به پوستتان کمک کرده باشید.

 

روش های درمان خانگی

شما می‌توانید از ژل تازه آلوئه‌ورا که از برگ این گیاه تهیه می‌شود برای از بین بردن خط لبخند استفاده کنید. برای تهیه این ژل یک برگ این گیاه را از پایه قطع کرده، آن را از طول باز کنید و ژل را با یک قاشق از برگ خارج کنید. تلاش کنید ژل را بدون شکستن پوسته سبز استخراج کرده و سپس روی پوستتان بمالید. آلوئه‌ورا حاوی اسید مالیک است که به سلامت پوست و ازبین بردن خط لبخند کمک می‌کند.

• آووکادو مرطوب کننده است. این گیاه همچنین حاوی ویتامین E است، که آنتی‌اکسیدان بوده و به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک می‌کند. گوشت میوه آووکادو را به آرامی له کرده، روی صورتتان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس آن را پاک کنید.

• پاپایا علاوه بر کمک به سفید شدن پوست به از بین بردن خط خنده و دیگر خطوط در صورت نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید از آن درست مثل آووکادو برای پوست صورتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید جو دوسر پرک شده را با آن مخلوط کرده و از آن برای لایه‌برداری پوستتان استفاده کنید.

• استفاده از مخلوط یک موز رسیده با عسل نیز یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای رفع خط لبخند است. مخلوط را روی صورتتان مالیده و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. این مخلوط با چنان سرعتی پوستتان را محکم می‌کند که می‌توانید آن را احساس کنید. بازیگران سینما هم با گذاشتن این مخلوط در سینه‌بندهای خود از آن برای بالا آوردن سینه‌هایشان استفاده می‌کنند.

تکنیک‌های مدرن از بین بردن خط خنده ، معمولاً گران بوده و همچنین برای حفظ نتایج درمان به مصرف داروها و صرف زمان زیادی نیاز دارند. به علاوه، آن‌ها می‌توانند عوارض جانبی، دردناک، ناراحت کننده یا طولانی مدتی داشته باشند. با این حال، مادامیکه دقیقاً مطابق توصیه‌های پزشکتان عمل کنید می‌توانید به پوست بی‌عیب و نقصی که خواهانش هستید دست بیابید.


کلمات کلیدی : نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : https://www.alodoctor.ir