مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2366
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1396/12/22

علامت کمبود امگا3 در بدن


Image result for ‫امگا3‬‎

 تا چه حد با عوارض کمبود امگا ۳ در بدن آشنا هستید؟ در این مطلب بر روی این موضوع تمرکز می‌کنیم و علائم کمبود امگا ۳ در بدن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. لطفا با گیاه یاب همراه باشید.

خستگی زیاد

مرتب احساس خستگی داشتن می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. اما شکی نیست که کمبود امگا ۳ یکی از این عوامل است. بر اساس تحقیقات دانشکده پزشکی مریلند، خستگی یکی از نشانه‌های شایع کمبود اساسی امگا ۳ است. بنابراین تقویت برنامه غذایی خود با روغن‌های چرب می‌تواند به افزایش سطح انرژی‌تان کمک کند.

التهاب

آرتریت روماتوئید از جمله بیماری‌های التهابی است که با کمبود اسیدهای چرب امگا ۳ علائم آن وخیم‌تر می‌شود. سفتی صبحگاهی مفاصل و التهاب آن‌ها همراه با درد از جمله علائم بیماران است که با مصرف اسیدهای چرب ضروری به طور مؤثری کاهش می‌یابد. مبتلایان به بیماری‌های التهابی هر روز باید به رژیم غذایی‌شان اسیدهای چرب امگا ۳ را از طریق منابع طبیعی اضافه کنند.

زایمان زودرس

گرچه علل افزایش میزان زایمان زودرس هنوز دقیقاً معلوم نیست اما عواملی مانند سن مادر، مصرف دخانیات، استرس، و کمبود امگا ۳ در این رابطه مطرح هستند. این نوع چربی‌ها در رشد حقیقی جنین در دوران بارداری مفیدند و منجر به عملکرد صحیح سلول می‌شوند. چربی‌های مطرح شده در کنار ویتامین دی و کلسیم برای یک بارداری سالم ضروری هستند.

بی‌خوابی

یک تحقیق در دانشگاه آکسفورد نشان داد، افرادی که سطح بالای امگا ۳ دارند خواب باکیفیت‌تری را تجربه می‌کنند. با این حال من همیشه به افراد توصیه می‌کنم، مکمل امگا ۳ خود را صبح‌ها استفاده کنند نه شب‌ها. چون خوردن امگا ۳ نزدیک به ساعت خواب می‌تواند شما را بیدار نگه دارد.

نداشتن تمرکز

اگر مقدار زیادی ماهی چرب نخورید یا مکمل امگا ۳ دریافت نکنید، احتمال اینکه دچار ضعف در تمرکز بشوید بالا می‌رود. بسیاری از افراد بعد از اینکه از میزان دریافت روزانه امگا ۳ خود مطمئن می‌شوند، پیشرفت قابل توجهی در سطح تمرکز خود تجربه می‌کنند.

کمبود امگا ۳ و افسردگی

محققان پی برده‌اند افزایش مصرف ماهی می‌تواند کاهش نرخ افسردگی را در پی داشته باشد. در کشورهایی که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ آن‌ها پایین است نرخ افسردگی ۶۰ درصد بیشتر از کشورهایی است که مصرف امگا ۳ بالاتری دارند. امگا ۳ از ترکیبات اصلی هورمون سروتونین است که در بهبود روحیه نقش دارد.

آرتروز

بسیاری از تحقیقاتی که نشان‌دهنده ارتباط میان آرتروز و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند بر تأثیرات این اسیدها روی آرتروز مفاصل متمرکز شده‌اند. تصور بر این است اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند. آرتروز التهاب مفاصل میان استخوان‌هاست و مکمل‌های امگا ۳ می‌توانند ساییدگی و سفتی مفاصل و نیاز به دارو برای برطرف شدن علائم را کاهش دهند. مطالعات دیگری نشان داده‌اند امگا ۳ می‌تواند فعالیت آنزیم‌هایی که غضروف‌های مفاصل را تخریب می‌کنند، کاهش دهند.

اضافه وزن

اسیدهای چرب امگا ۳ در بسیاری از سلول‌های بدن موجود زنده که سوخت و ساز فعالی دارند یافت می‌شوند. به نظرمی رسد این اسیدهای چرب سوخت و ساز در این سلول‌ها را سرعت می‌بخشند و کمبود آن‌ها به کاهش سوخت و ساز که از عوامل افزایش وزن است منجرمی شود.

عارضه‌های قلبی

مطالعه دانشکده سلامت عمومی دانشگاه هاروارد که در ژورنال PLOS منتشر شد نشان می‌دهد ۴۰ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی با بالا بودن کلسترول LDL ارتباط دارد. افزون بر بالا بودن میزان اسیدهای چرب ترانس و پایین بودن اسیدهای غیراشباع، کمبود امگا ۳ نیز از عوامل کاهش طول عمر به شمار می‌آید.

غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳

هرچند میزان مشخصی برای مصرف امگا ۳ وجود ندارد، انجمن ملی سلامت آمریکا توصیه می‌کند حداقل ۲ درصد از مجموع کالری روزانه از چربی‌های امگا ۳ دریافت شود (چیزی حدود دو گرم برای رژیم ۲۰۰۰ کالری در روز). علاوه بر غذاهای دریایی مثل ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، اره ماهی، ساردین و شاه ماهی که از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، مواد غذایی دیگری مثل باقلا و لوبیا، کدو حلوایی، تخم‌مرغ و گردو نیز می‌توانند دریافتی امگا ۳ شما را افزایش دهند.


کلمات کلیدی : نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : http://giahyab.com