مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2368
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1396/12/22

راه حل تاخیر قاعدگی


درمان تاخیر قاعدگی

روش‌های طبیعی درمان تاخیر قاعدگی

به گزارش گیاه یاب به نقل از «نیوهلث‌ادوایزر» اگر با تاخیر در قاعدگی مواجه هستید و اطمینان دارید که باردار نمی‌باشید، باید با یک پزشک در این باره مشورت کنید. پزشکان می توانند دلیل اصلی تاخیر قاعدگی را تشخیص داده و روش‌های درمانی مناسب را به شما معرفی کنند. بعد از انجام دوره‌های درمانی، قاعدگی شما به حالت عادی خود باز می‌گردد. در این میان همچنین می‌توانید با مشورت پزشک از روش‌های طبیعی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

استراحت کنید

عملکرد غدۀ هیپوتالاموس می‌تواند تحت تاثیر استرس قرار بگیرد. اگر باور دارید که استرس دلیلِ تاخیر قاعدگی‌تان می‌باشد، به دنبال اقدامات لازم برای کاهش اضطراب و استرس در زندگی خود باشید. چند روزی مرخصی بگیرید، استراحت کنید و آرامش داشته باشید. ورزش کرده و مدت زمانی را با خودتان خلوت کنید. مدیتیشن و یوگا نیز انتخاب‌هایی عالی هستند. اگر از استرس مزمن رنج می‌برید، با یک مشاور یا روانشناس مشورت کرده و اجازه دهید تا آنها برای حل این مشکل به شما کمک کنند.

حمام آبِ گرم

یکی دیگر از روش‌های موثر برای درمان تاخیر قاعدگی ، حمام کردن با آب گرم است. هیچ توضیح علمی‌ای برای این درمان وجود ندارد اما تجربیات بسیاری از زنان نشان می‌دهد که حمام آب گرم بسیار روشی موثر است. احتمالا دلیلِ موثر بودن این روش، آرامشی است که آب گرم به بدن منتقل می‌کند.

حفظ وزنِ مناسب

اگر ۱۰ درصد کمتر از وزنِ مناسب‌تان باشید، ممکن است با اختلالات قاعدگی روبه‌رو شوید. با یک پزشک صحبت کرده و دریابید که وزنِ مناسب و سالم‌تان چقدر است. اگر از اختلالات تغذیه‌ای نظیر پرخوری عصبی یا بی‌اشتهایی رنج می‌برید، سریعا برای درمان اقدام کنید. این اختلالات نیازمندِ مراقبت پزشکی بوده و به خودیِ‌خود خوب نمی‌شوند.

غذاهای ناسالم نخورید

 باید تمام غذاهای ناسالم، پالایش‌شده و غذاهای تند را از رژیم خود حذف کنید تا بتوانید هرچه سریع‌تر مشکل قاعدگی خود را درمان کنید.

ورزش منظم

انجام تمرینات ورزشی منظم همانند یک داروی موثر برای تاخیر در قاعدگی عمل می‌کند. ورزش کمک می‌کند تا تعادل هورمون‌ها حفظ شده و استرس کاهش پیدا کند. انجام یوگا و تمرین‌های مشابه بسیار برای تنظیم کردن دوره‌های قاعدگی مفید هستند. اگر با تاخیر در قاعدگی مواجه هستید، از همین امروز ورزش منظم را شروع کرده و بعد از ۳۰ روز نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.

دانه‌های رازیانه

۲ قاشق غذاخوری دانه‌های رازیانه را قبل از خواب شبانه، درون یک فنجان آب گذاشته و بگذارید تا صبح خیس بخورند. صبح پس از بیدار شدن دانه‌ها را از آب خارج کرده، و آب را میل کنید. تا زمانِ منظم شدن قاعدگی‌تان، این محلول را مصرف کنید.

زنجبیل

این ادویه به درمان قاعدگی‌های نامنظم کمک می‌کند. زنجبیل به ویژه برای زنانی که با تاخیر در قاعدگی یا قاعدگی‌های ضعیف مواجه هستند مفید می‌باشد.

½ قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل تازه را درون یک فنجان آب ریخته و سپس آن را برای ۸ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید. این نوشیدنی را ۳ مرتبه در روز، بعد از از هر وعدۀ غذایی میل کنید. برای گرفتن نتیجه، این نوشیدنی را حداقل به مدت ۱ ماه مصرف کنید.


کلمات کلیدی : نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : http://giahyab.com