مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2519
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1397/02/22

آب نوشیدن قبل خواب برای چه کسانی مضر است؟


آب ماده‌ای مغذی است و برای زندگی، سلامت و زیبایی انسان حیاتی می‌باشد. یک انسان می‌تواند ۴۰ روز بدونِ غذا دوام آورد، اما تنها ۲ روز مصرف نکردن آب باعث زوالِ سلامتی می‌شود. یکی از باورهای رایج این است که نوشیدن آب قبل از خواب می‌تواند مفید باشد. آیا این باور درست است؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. با گیاه یاب همراه باشید.

به گزارش بهداشت نیوز:

نوشیدن آب قبل از خواب چه زمانی مضر است؟

اینکار برای کسانی که از بیماری‌های کلیوی و قلبی رنج می‌برند خوب نیست. آب اضافه در بدن باعث فشار آمدن به کلیۀ ضعیفِ این افراد می‌شود. نوشیدن آب قبل از خواب همچنین می‌تواند باعث بروز اختلال در خواب گردد. ممکن است فرد برای خالی کردن مثانه یک یا چندبار در میانِ شب از خواب بیدار شود.

چنین افرادی، بهتر است که تا ۲ ساعت قبل از خواب هیچگونه مایعاتی ننوشند. همچنین این افراد باید قبل از خوابیدن به دستشویی رفته و مثانۀ خود را خالی کنند.
نوشیدن آب قبل از خواب چه زمانی مفید است؟

وقتی که شخص در شرایط سلامتی خوبی است و بیماری‌های کلیوی و قلبی ندارد، و همچنین نوشیدن آب باعث نمی‌شود که او نیمه‌شب برای خالی کردن مثانه بیدار شود.

فواید نوشیدن آب قبل از خواب

    تامین آب بدن: بدن ما در طول روز در اثر فعالیت‌های مختلف آب از دست می‌دهد. نوشیدن آب قبل از خواب باعث می‌شود تا این آب دوباره تامین شود. بدن انسان میزان زیادی آب را در خود جای داده و برای عملکرد مناسب، به حفظ این میزان احتیاج دارد.
    سوزاندن کالری: آب کمک می‌کند تا به طور طبیعی کالری بسوزانید. نوشیدن آب سرد باعث می‌شود تا بدن برای گرم کردن آب سخت‌تر تلاش کند. این تلاش سبب می‌شود تا سوخت‌وساز افزایش یافته و در نتیجه کالری بیشتری سوزانده شود.
    بهبود خواب: تعادل ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن با نوشیدن مقدار کافی آب حفظ می‌شود. نوشیدن آب قبل از خواب به متعادل‌سازی سطوح هورمون‌ها و انرژی کمک می‌کند و برای مفاصل و عضلات نیز مفید است. این موارد باعث می‌شوند تا بدن آرامش داشته و طراوت خود را بازیابی کند.
    از بین بردن سموم: در طول روز و از طریق محیط‌ و غذاهای مصرفی، سموم فراوانی وارد بدن ما می‌شوند. آب کمک می‌کند تا این سموم از بدن دفع شده و از بین بروند. این باعث می‌شود تا بدن عملکرد مناسبی داشته و سالم بماند. بیشترین سود از مصرف آب را اندام‌هایی نظیر دستگاه گوارش، پوست و عضلات می‌برند.

 

 


کلمات کلیدی : مضرات آب نوشیدن نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : http://behdasht.news