مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2576
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1397/03/30

در روز چقدر باید لیمو ترش مصرف کرد؟


در روز چقدر باید لیمو ترش مصرف کرد؟

با شروع فصل تابستان یکی از میوه های محبوب همه لیمو می‌باشد. لیمو دارای مزایای زیادی می‌باشد. یکی از میوه هایی است که تضمین کننده سلامتی شما می‌باشد. در این مقاله در رابطه با فواید لیمو و نحوه مصرف بهتر آن با شما گفتگو می‌کنیم.

در روز چقدر باید لیمو ترش مصرف کرد؟

آیا می‌دانید در روز چقدر باید لیمو ترش مصرف کرد؟

برای افرادی که کمتر از ۶۸ کیلوگرم وزن دارند، نصف یک لیموی تازه کفایت می‌کند. آن را در یک لیوان آب بچکانید و نوش جان کنید. اگر بیشتر از ۶۸ کیلوگرم وزن دارید، نصفه‌ی دیگر لیمو را هم مصرف کنید. البته همه چیز به ذائقه‌ی شخصی شما بستگی دارد و می‌توانید آب‌ لیمو خود را رقیق‌تر کنید.

خواص آب‌ لیمو تمام‌نشدنی است و نوشیدن آن، یکی از ساده‌ترین قدم‌ها برای سلامتی است. پس نوشیدن آن را از همین امروز شروع کنید.


از زمانی که یوگا را شروع کردم، با این آب‌لیموی استثنائی آشنا شدم. به‌عنوان کسی که همیشه تشنه‌ی نوشیدن آب است، امتحان کردن آن برایم جالب بود. بعد از اینکه تنها دو خاصیت لیمو ترش را فهمیدم، شروع کردم و هر روز صبح یک لیوان آب‌ لیمو خوردم. کم‌کم فهمیدم که لیمو ترش چقدر استثنایی است! این نوشته را بخوانید تا با خواص لیمو ترش بیشتر آشنا شوید.

لیموترش، بسته‌ای پر از مواد مغزی است. آب‌ لیمو حاوی ویتامین سی، بی کمپلکس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر است. جالب است بدانید لیمو ترش بیشتر از سیب و انگور پتاسیم دارد.

از آنجایی که آب‌ لیمو می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، حتما آن را با آب رقیق کنید. پیشنهاد می‌کنم از آب ولرم استفاده کنید. صبح بعد از بیدار شدن از خواب آب‌ لیمو اولین چیزی باشد که میل می‌کنید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، صبحانه خود را نوش جان کنید. با این کار، از تمام خواص این لیمو ترش جادویی بهرمند خواهید شد.


خواص آب‌ لیمو

پاکسازی دستگاه ایمنی بدن

آب‌ لیمو با افزایش عملکرد آنزیم‌ها و تحریک کبد به دفع سموم از بدن کمک خواهد کرد.

 خنک شدن دهان

آب‌ لیمو درد دندان و ورم لثه را از بین می‌برد. از آنجایی که سیتریک اسید موجود در آب‌ لیمو می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، بلافاصله بعد از خوردن آن مسواک نزنید یا قبل از نوشیدن این کار را انجام دهید.

 از بین بردن لکه‌های روی پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب‌ لیمو نه تنها لکه‌های پوست را از بین می‌برد و کم می‌کند، بلکه شما را از شر چین‌وچروک‌های پوست‌تان نیز خلاص می‌کند. حتی می‌توانید از آب‌ لیمو استفاده و زخم‌های روی پوست خود را تا حدودی محو کنید. آب‌ لیمو خون را از سموم موجود پاک‌سازی و طراوت و شفافی پوست شما را حفظ می‌کند. 

 کمک به کاهش وزن

لیموترش حاوی فیبر پکتین است و به کنترل ولع هنگام غذا خوردن کمک خواهد کرد.

کاهش التهاب

اگر مرتب آب‌ لیمو مصرف کنید، اسیدیته بدن شما کاهش خواهد یافت و از بروز برخی اختلالات جلوگیری خواهد کرد. آب‌ لیمو اوریک‌اسید موجود در مفاصل را از بین می‌برد؛ اسیدی که یکی از عوامل اصلی التهاب در ناحیه‌ی مفاصل است.

 
انرژی‌زا بودن

با وارد شدن آب‌ لیمو به دستگاه گوارش، سرشار از انرژی خواهید شد. آب‌ لیمو اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد، حتی عطر لیمو ترش آرامش‌بخش است.

 کمک به ترک هرچه سریع‌تر کافئین

این مورد را باور نمی‌کردم تا زمانی که خودم امتحان کردم. تنها کافی است به جای اینکه سر صبح قهوه بخورید، آب لیمو مصرف کنید تا ببینید چگونه معجزه خواهد کرد! احساس شادابی خواهید کرد و دیگر آن خستگی بد موقع بعدازظهر به سراغ‌تان نخواهد آمد. سیستم عصبی شما به خاطر نوشیدن آب‌ لیمو از شما تشکر خواهد کرد!

 کاهش عفونت‌های ویروسی

آب‌لیموی داغ مؤثرترین راه برای کاهش عفونت‌های ویروسی و گلودردهای همراه با آن است. اگر یادتان باشد، گفتیم آب‌ لیمو دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند و این عفونت‌ها را ریشه‌کن خواهد کرد. 


کلمات کلیدی : مصرف روزمره لیمو ترش نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : www.alodoctor.com