مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2631
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1397/04/25

این عادات باعث پیری مغز شما می‌شوند


 


این عادات باعث پیری مغز شما می‌شوند

یک سری عادات بد باعث پیری مغز شما می‌شوند. در این مقاله عاداتی که باعث پیری می‌شوند را به شما می آموزیم.

این عادات باعث پیری مغز شما می‌شوند

 

کارها و عادات اشتباه شما که باعث پیری مغزتان می شود

شما برای نجات ذهن خود گامی برنمی دارید

هیچ راه فراری برای این واقعیت که پیری باعث تغییرات مغزی می شود و باعث کاهش عملکرد مغز می شود وجود ندارد ، برخی از قسمت های مغز کوچک می شوند، ارتباط بین نورون ها کاهش می یابد، جریان خون در مغز ممکن است کاهش یابد و التهاب می تواند افزایش یابد. اما عادت های روزمره ممکن است این اتفاق را تسریع کند - و کارهایی وجود دارند که میتوان در این رابطه انجام داد. تمرین هایی که به طور کلی سالم هستند، برای این وضعیت مفید هستند. به عبارت دیگر فعالیت بدنی، بر عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی (به عنوان مثال فشار خون بالا، دیابت، سیگار کشیدن) تاثیر می گذارد و خوابیدن کافی، همه اینها برای سلامتی مفید هستند و ممکن است برای مغز نیز مفید باشند. اقدامات بیشتر، مانند؛ فعالیت های اجتماعی، درمان افسردگی و اجتناب از مصرف الکل نیز مفید هستند.

.پیری مغز با محافظت نکردن از حس شنوایی

افت شنوایی مرتبط با زوال عقل:ممکن است که تلاش برای شنیدن بتواند به مغز فشار وارد کند یا این کاهش شنوایی منجر به انزوای اجتماعی شود، که یک عامل خطر شناخته شده برای زوال عقل است. دلیلش هرچه که می خواهد باشد، مطالعه روی داوطلبانی با افت شنوایی خفیف، متوسط و شدید، نشان داد که خطر ابتلا به زوال عقل را در طول چند سال دو برابر، سه برابر و پنج برابر افزایش می دهد پس این نشانه و علائم خاموش و بی صدا را بشناسید.

نوشیدنی های الکلی باعث پیری مغز می شود

مصرف زیاد الکل یعنی سطح الکل خون 0.08 درصد می شود ، در این صورت، تولید سلول های عصبی در منطقه هیپوکامپ مغز - محلی که با یادگیری درگیر است - تقریبا 40 درصد کاهش می یابد این نوع رفتار در بلند مدت می تواند تاثیری منفی بر یادگیری و حافظه داشته باشد.

پیری مغز با مراقبت نکردن از قلب خود

حسی مشترک می گوید که سلامت قلب به طور مستقیم به سلامت مغز مرتبط است. می دانیم که آنچه برای قلب مفید است برای مغز نیز مفید است. اگر قلب شما تحت استرس و فشار قرار گیرد و مغز شما جریان مناسب خونی دریافت نکند، سرعت پیر شدنش سریعتر خواهد شد. افراد میانسال با عوامل بیماری های عروقی، مانند فشار خون بالا یا دیابت بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

 در حین دوچرخه سواری یا اسکی از کلاه ایمنی استفاده نمی کنید:

شدت آسیب مغزی آسیب دیده (TBI) و سن در زمان آسیب دیدگی، می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تحت تاثیر قرار دهد ، افرادی که سابقه TBI دارند، 24% بیشتر خطر ابتلا به زوال عقل دارند به نسبت افراد بدون TBI. چیزی که ما را شگفت زده کرده، این است که حتی یک TBI خفیف هم خطر ابتلا به زوال عقل را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما در دهه 20 سالگی آسیب مغزی دیده باشید، خطر ابتلا به زوال عقل در 50 سالگی برای شما حدود 60 درصد افزایش می یابد. امیدواریم که با این اعداد و ارقام، افراد دارای سابقه TBI را مجبور کند ،تا عادات سلامتی، مانند تمرین بیشتر و عدم استفاده از تنباکو و الکل را داشته باشند.

 

کلمات کلیدی : عاداتی که باعث پیرشدن مغز میشود نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : www.alodoctor.com