مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2645
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1397/06/03

اتفاقاتی که بعد از خوردن موز در بدن می افتد


     اتفاقاتی که بعد از خوردن موز در بدن می افتد   
با مصرف هر ماده غذایی یک سری تغییرات در بدن ما ایجاد می شود که گاهی مفید و گاهی هم مضر هستند . بد نیست بدانید که بعد از خوردن موز در درون ما چه اتفاقاتی می افتد.

به گزارش بهداشت نیوز: در اینکه میوه ها دنیایی از خواص و فایده هستند شکی نیست و بارها و بارها توسط تیم های متخصص آزمایشاتی در این زمینه ثابت شده است پس چه بهتر که ما هم در بخش تغذیه خود به این یافته توجه کنیم تا سلامتی جسمی داشته باشیم. در این بخش از خوردن موز می گوییم ، میوه ای که در بیشتر بخش های بدن موثر خواهد بود . از کاهش وزن تا رفع نفخ و مبارزه با سرطان بنابراین شما می توانید با داشتن آگاهی از این میوه استفاده کنید. در این بخش نگاهی خواهیم داشت به تغییراتی که با خوردن موز در بدن ما رخ می دهد.
فواید خوردن موز برای بدن:

1- با موز شما عضله می سازید:

بعد از یک تمرین و تحمل درد احساس می کنید که بایستی بدن شما دچار تغییرات مثبتی شود اما اتفاق نمی افتد پس موز بخورید تا عضلات بدن تان پرورش یافته تر رشد کنند. موز به دلیل داشتن منیزیم باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می شود . همچنین موز با انقباض عضلات آرامش را به جشم شما القا می کند.

2- بهبود و کاهش خستگی شما سریعتر می شود:

پتاسیم موجود در موز به بدن شما این امکان را می دهد که ماهیچه هایتان به راحتی به آرامش و بازیابی توان برسند.

3- احساس خوشحالی و آرامش خواهید کرد:

موز دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B9 است که یکی از اصلی ترین خواص این ویتامین ضد افسردگی و کسالت است . به عبارت دیگر این ویتامین باعث می شود تا سروتونین ، ماده ای که ایجادش در مغز موجب شادی می شود سریعتر وارد مغز شود.

4- با خوردن موز از شر استرس و اضطرب خلاص می شوید:

موز دارای ماده ای به نام تریبوتوفان است یکی از مهم ترین موادی که وجودش در مغز همانند سدی در برابر استرس و اضطرب عمل می کند.

5-  هضم راحتتری خواهید داشت

اگر سیستم گوارش ضعیفی دارید، موز خیلی کمک کننده است. موزها سرشار از پروبیوتیک، کربوهیدرات های غیر قابل جذب است که به عنوان غذای باکتری های موجود در روده (پروبیوتیک ها) عمل می کند و هضم را تسهیل و تقویت می کند. موز حاوی فرکتوالیگوساکارید است، یک ملکول فرکتوز طبیعی که موجب سلامت هر چه بهتر سیستم گوارشی می شود.

6- نفخ و باد از بدن شما دور می شود:

موز با احتباس گاز و آب در بدن مقابله می کند به همین علت از بروز نفخ شکم جلوگیری می شود. یک مطالعه دقیق نشان می دهد که زنانی که از نفخ شکمی رنج می بردند به مدت 60 روز از موز به عنوان یک میان وعده استفاده کرده و درمان شده اند.

7- بینایی شما تقویت می شود
موز حاوی ویتامین A و C است که هر دو آنتی اکسیدان بوده و مواد مغذی لازم برای چشم و پوست هستند. همچنین موز سرشار از بتا کاروتن است، آنتی اکسیدانی که به محافظت از سلول ها و ترمیم آسیب سلولی کمک می کند. همچنین ویتامین E و لیوتین به اندازه کافی در موز یافت می شود که به سلامت بدن و چشم کمک می کنند. لیوتین از دژنراسیون ماکولای بینایی جلوگیری می کند.

8- چربی های شما شروع به سوختن می کنند:

هر یک عدد موز حاوی 12 میلی گرم کولین است ، ماده ای که موجب انفجار چربی ها می شود به خصوص چربی های شکمی و به همین واسطه تجمع چربی ها در بدن رخ نمی دهد.

9- قند خون شما تثبیت می شود:

مصرف موز جذب قند به خون را کاهش می دهد و این استراتژی راهی برای پایدار نگاه داشتن سطح قند خون است.

10- خواب راحت و مفیدی را تجربه خواهید کرد:

به گفته ی دکتر "بجورک" ملاتونین موجود در موز یکی از تنظیم کننده های آرامش روحی و رسیدن به خواب راحت در تمام رده های سنی است.

11- احساس گرسنگی شما کاسته می شود:

یکی دیگر از مزایای مصرف موز برای کاهش وزن احساسی است که به واسطه مصرف این میوه در اشتهای شما ایجاد می شود . حتما این تجربه را داشته اید که بعد از خوردن میوه موز مدتی احساس سیری در شما باقی مانده است.

12- بدن شما زدایی می شود
موز سرشار از پکتین است که یک ماده سم زدایی طبیعی است. رشته های ژلاتین شکل موز به هم چسبیده و ترکیبات سمی را از خون جمع کرده و از طریق ادرار از بدن دفع می کنند. در واقع، پکتین موجود در لیمو دفع جیوه از ادرار را به میزان 150 درصد در روز افزایش می دهد که به صورت آب دیتوکس به همراه موز به گروه آزمون در مطالعه ای خورانده شده بود. تحقیقات نشان داده است که پکتین موز میزان چربی جذب شده توسط سلول های چربی را کاهش می دهد.

13- کاهش فشار خون خواهید داشت
طبق نظر مدیریت غذا و داروی آمریکا، ترکیب غذاهای کم سدیم و پر پتاسیم با کمترین شیوع فشار خون بالا همراه است و کمترین فراوانی سکته مغزی در این گروه از جمعیت دیده می شود. همانطور که ذکر شد موز سرشار از پتاسیم و کم سدیم است، میوه ای است که بخوبی با این ادعای FDA هماهنگی دارد و به کاهش فشار خون و ریسک سکته کمک می کند.

14- کلسترول بد خون شما کاهش می یابد:
اگر در زنجیره افراد فست فود خورها هستید احتمالا ترانس چربی بالایی در بدن خود ذخیره کرده اید و به همین واسطه LDL یا همان کلسترول بد شما رو به افزایش است . زودتر دست به کار شوید تا سکته و بیماری های دیگر به سراغتان نیامده . موز با داشتن ویتامین B6 که نیاز قلب و سیتم ایمنی بدن است سلامت دستگاه گوارش و عملکرد سیستم عصبی در شما را بهبود می بخشد و به همین واسطه میزان کلسترول بد شما کاهش می یابد.

15- با خوردن موز سلول های خونی شما تقویت می شود
با اضافه کردن آهن موجود در موز به خون خود، سلول های خونی را تقویت کرده و کم خونی را پیشگیری کنید. وجود ورودی آهن برای هر سطحی از انرژی لازم است تا اکسیژن کافی به سلول ها رسانده شود. کمبود آهن با کم خونی و ناتوانی بدن برای حفظ انرژی همراه است، که با کند شدن متابولیسم بدن و بنابراین چاقی همراه می شود.

 


کلمات کلیدی : موز نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : http://www.shahrekhabar.com