مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2387
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1396/12/24

یا این گیاه سه‌سوته جوش‌هایتان را درمان کنید


یا این گیاه سه‌سوته جوش‌هایتان را درمان کنید

ریواس شادی آور است و اشتها را زیاد و تشنگی را برطرف می کند. همچنین ریواس می تواند در رفع تهوع و استفراغ ناشی از تولید صفرای زیاد که در هنگام گرمای شدید یا اضطراب ایجاد می شود، مؤثر باشد.

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: فصل بهار مولد خون در بدن است و استفاده از ریواس به عنوان یک رقیق کننده خون و از بین برنده خون غلیظ بویژه برای مردان توصیه می شود.

رنجبر افزود: از ریواس می توان به صورت شربت، خورش و یا آب ریواس استفاده کرد. برای تهیه شربت آن، ریواس را خرد کرده و داخل یک ظرف، ریواس و شکر را به صورت لایه لایه قرار دهید، روی آن مقداری عرق بهار نارنج بریزید و به مدت ۱۲ ساعت آن را در بیرون یخچال نگه دارید. پس ازآن ظرف را به مدت ۲ الی ۳ روز درون یخچال قرار دهید تا عصاره آن خارج شود، عصاره را با آب مخلوط کرده و به عنوان شربت میل کنید. این شربت نشاط آور ، آرام بخش و مؤثر در رفع جوش ها است.

وی توصیه کرد:  برای تهیه خورش ریواس می توانید آن را مانند خورش کرفس با پیازداغ و گوشت و مقداری نعنا و جعفری طبخ کنید. به یاد داشته باشید به دلیل سرد بودن طبع ریواس، بهتر است از گوشت گوسفند که طبع گرمی دارد، استفاده کنید و در ۱۵ دقیقه آخر، ریواس خرد و تفت داده شده را به آن اضافه کرده و با برنج میل کنید.


کلمات کلیدی : نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه درمان جوش
مرجع خبر : http://behdashtnews.ir