مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2518
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1397/02/22

جایگزینی مناسب برای گوشت!


     جایگزینی مناسب برای گوشت

        Image result for ‫عکس سویا خوراکی‬‎

دانه سویا یک پروتئین طبیعی و سبک محسوب می شود که جایگزین مناسبی برای گوشت به شمار می رود، همچنین میزان پروتئین موجود در شیر سویا چند برابر شیر گاو است.

استفاده از سویا در درمان بیماری های قلبی، دیابت و سرطان تاثیر چشمگیری دارد

حیدر عظمایی، پژوهشگر طب سنتی گفت: دانه سویا یک منبع مغذی و فاقد کلسترول است که در بیماران قلبی و مبتلا به تصلب شرایین به دلیل خاصیت پاک کنندگی عروق بسیار توصیه می شود.

وی با تاکید بر مفید بودن سویا در بیماران مبتلا به مرض قند افزود: در افراد مبتلا به دیابت به دلیل نشاسته کم موجود در این دانه بهترین جایگزین به عنوان پروتئین برای آن ها محسوب می شود.

عظمایی با تاکید بر اینکه دانه سویا یک سم زدای قوی برای بدن محسوب می شود، بیان کرد: این پروتئین گیاهی چربی گلیسرید موجود در خون را کاهش می دهد و به دفع منظم سموم و فعالیت روده کمک شایانی می کند، همچنین دانه سویا یک منبع غنی از هورمون استروژن محسوب می شود و در پیشگیری سرطان های ناشی از اختلال در این هورمون نقش چشمگیری دارد.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه سویا منبع غنی از گروه ویتامین های B هست، تصریح کرد: این ویتامین در درمان امراض و اختلالات روحی و گوارشی نقش چشمگیری دارد، همچنین دانه سویا در درمان بیماران مبتلا به نقرس، رماتیسم و دارای ضعف جسمانی بسیار مفید است و در زنان باردار از سقط جنین جلوگیری می کند.

وی اظهار کرد: دانه سویا یک پروتئین طبیعی و سبک محسوب می شود که جایگزین مناسبی برای گوشت به شمار می رود، همچنین میزان پروتئین موجود در شیر سویا چند برابر شیر گاو است.

عظمایی با تاکید بر اینکه تفاله سویا (سویای فرآوری شده) هیچ ارزش تغذیه ای ندارد ابراز داشت: استفاده از این محصولات عرضه شده در سوپرمارکت ها موجب اختلال در هضم غذا ، بیماری های گوارشی و احساس سنگینی در روده می شود.

این پژوهشگر طب سنتی در خصوص مضرات استفاده از دانه سویا بیان کرد: مصرف بیش از حد از آن باعث افزایش اسید اوریک موجود در خون می شود و در افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود.

طرز تهیه شیر سویا به روش خانگی:

برای تهیه شیر سویا دانه آن را آسیاب نموده و به مدت 24 ساعت در آب قرار داده ،ماده سفید رنگ مانند شیر به دست می آید، ترکیب آن با عسل جایگزین خوبی برای شیر گاو است.

 

 


 


کلمات کلیدی : جایگزین گوشت سویا نرم افزار درمانگاه ازمایشگاه دندانپزشکی تصویربرداری داروخانه
مرجع خبر : www.alodoctor.com