مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2650
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1398/10/23

مصرف بیش از حد "دارو" خطر ابتلا به "میگرن شدید" را ۸ برابر افزایش می‌دهد


نتایج یک متاآنالیز منتشر شده در مجله انجمن بین‌المللی سردرد، نشان می‌دهد افسردگی و مصرف بیش از حد داروها می‌تواند به‌طور چشمگیری خطر ابتلا به سردردهای میگرنی شدید را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ نتایج یک تحقیق منتشر شده در "مجله انجمن بین‌المللی سردرد" نشان داده است عوامل مختلفی در بروز سردردهای مزمن میگرنی موثرند.

این عوامل شامل افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، چاقی، دردهای مزمن،‌ آلودینیا (نوعی مشکل که در آن، بدن فرد دچار دردهای غیرطبیعی می‌شود)‌، مصرف بیش از حد دارو و قهوه، مشکلات معیشتی و روحی است همچنین این اختلال، زنان را بیش از مردان درگیر خود می‌کند. (

تاثیر مصرف بیش از حد دارو بر بروز سردرد میگرنی

نتایج این مقاله حاکی از آن است که استفاده بیش از حد از داروها احتمال ابتلا به میگرن شدید را تا 8.8 برابر افزایش می‌دهد. نویسندگان این مقاله، برای کاهش دردهای میگرنی، بر افزایش دقت و حساسیت پزشکان در هنگام تجویز داروها و کاهش تجویز و مصرف دارو تاکید می‌کنند.

افسردگی

مطالعات بسیاری ثابت کرده‌اند که ابتلا به افسردگی، ریسک بروز میگرن را تا 58 درصد افزایش می‌دهد؛

تاثیر میزان درآمد افراد بر بروز میگرن چیست؟

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد آمریکایی‌هایی که بالای 50 هزار دلار درآمد دارند، به میزان 35 درصد، کمتر به میگرن مزمن و شدید دچار می‌شوند؛ در نتایج این تحقیق آمده که داشتن درآمدهای بالا به دلیل افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و اطلاعات پزشکی، می‌تواند باعث کاهش بروز سردردهای میگرنی شود.


کلمات کلیدی :
مرجع خبر : www.tasnimnews.com