مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2670
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1398/11/26

تشخیص شیوع بیماری آنفولانزا با اطلاعات کاربران Fitbit


داده‌های Fitbit می‌تواند شیوع بیماری آنفولانزا را پیش‌بینی کند. پژوهشگران موسسه تحقیقات اسکریپس، (Scripps Research Institute) از بزرگ‌ترین و معتبرترین موسسه‌های پژوهشی در آمریکا، داده‌های ۲۰۰ هزار کاربر ساعت هوشمند Fitbit در پنج ایالت آمریکا را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها با کمک داده‌های افزایش تعداد ضربان قلب و تغییرات الگوی خواب کاربرها، توانستند شیوع بیماری آنفولانزا را پیش‌بینی کنند. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

 

 

 

پژوهشگران، کاربرانی که ضربان قلب آن‌ها از میانگین ضربان قلب بیشتر بود را در نظر گرفتند. همچنین مدت زمان خواب کاربران را بررسی کردند. داده‌های به دست آمده را با میانگین نرخ هفتگی بیماری آنفولانزا مقایسه کردند تا شیوع این بیماری را تشخیص دهند.

گفته می‌شود قرار است آلفابت، شرکت مادر گوگل، امتیاز شرکت فیت‌بیت را خریداری کند. در این صورت چنین پژوهشی برای شرکت Verily سازمان پژوهشی گوگل مفید خواهد بود. توانایی پیش‌‌بینی شیوع بیماری آنفولانزا، از صدها هزار مرگ و میر در آمریکا که هر ساله در اثر بیماری آنفولانزا اتفاق می‌افتد جلوگیری خواهد کرد. افزون بر این، هزینه‌های هنگفت ویزیت‌های سرپایی و بیمارستانی کاهش خواهد یافت.

بر اساس گزارش‎ها در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در آمریکا، ۳۵٫۵ میلیون نفر در فصل سرما به آنفولانزا مبتلا شدند. پیش‌بینی شیوع بیماری به سیستم بهداشتی و درمانی کشور کمک بزرگی خواهد کرد. در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ حدود ۱۰٫۴ میلیارد دلار هزینه ویزیت‌های سرپایی و بستری‌های بیمارستانی برآورد شده است.

شرکت Verily با توسعه فناوری‌هایی که به پزشکان و محققان در ایجاد نقشه سلامت انسان کمک می‌کنند، در درک بیشتر بیماری‌هایی همچون پارکینسون و آرتریت روماتویید و بیماری انتهاب روده گام مهمی برداشته است. این شرکت با استفاده از داده‌های کاربران Fitbit می‌تواند هرچه بیشتر به توسعه نقشه سلامتی انسان بپردازند.

یکی از نکاتی که باید در نظر گرفته شود سیاست‌های به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران توسط فیت بیت است. این شرکت باید در حفظ اطلاعات خصوصی کاربران شفاف باشد تا سبب بی اعتمادی کاربران نشود.

از میان ۲۰۰ هزار کاربر فیت بیت که در این پژوهش حضور داشتند حدود ۴۷ هزار نفر به طور پیوسته از ساعت هوشمند فیت بیت استفاده می کردند. کاربران فیت بیت جامعه آماری کل آمریکا را تشکیل نمی دهند. بنابراین پیش بینی شیوع بیماری در سراسر کشور ممکن است معتبر نباشد.

 

 


کلمات کلیدی : انفولانزا فشار خون سلامت بیماری پیشگیری درمان پزشکی سرطان سلول خونی بیماری درمان پزشکی کاربران Fitbit
مرجع خبر : http://www.exos.ir