مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2680
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1400/02/06

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ایران


روند کرونا در اغلب استان‌های کشور صعودی است و ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۱درصد رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا امروز 652 هزار و 903 نفر دوز اول واکسن کرونا و 171 هزار و 210 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به 824 هزار و 113 دوز رسید.

در زمان حاضر 301 شهر کشور در وضعیت قرمز، 95 شهر در وضعیت نارنجی، 45 شهر در وضعیت زرد و 7 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 

 

به‌گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روند بیماری در سطح کشور مناسب نیست و در حال طی کردن روند صعودی هستیم؛ 18 استان کشور روند صعودی دارند؛ هفت استان نیز به‌شدت روند صعودی دارند و در مجموع 25 استان در وضعیت نامطلوب بیماری به‌سر می‌برند؛

6 استانی که روند صعودی دارند شامل استان‌های تهران، خراسان رضوی، شمالی، گلستان، لرستان و همدان است.

 

پایین‌بودن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور مطلوب نیست، هشدار داده است: حدود دو هفته است که رنگ‌بندی و محدودیت‌های جدید را اعمال کرده‌ایم و در شهرهای قرمز و نارنجی بسیاری از مشاغل را تعطیل کرده‌ایم اما میزان رعایت پروتکل‌ها به 61 درصد رسیده است که وضعیت مطلوبی نیست.

اصنافی که در صدر جدول پروتکل‌شکنان قرار دارند

سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌ترتیب کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را دارند و اکثر این اماکن نیز جزو گروه شغلی یک و مجاز به فعالیت هستند.

 


کلمات کلیدی : رايطب كرونا واكسن نرم افزار بيمارستاني سلامت الكترونيك
مرجع خبر : https://www.tasnimnews.com/