مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2683
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1400/02/08

واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی


 

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا درباره علت اصرار دولت و شخص حسن روحانی به واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی اظهار کرد: به هیچ وجه نباید تفاوت و تبعیضی در دسترسی به واکسن کرونا بین فقیر و غنی ایجاد شود و این امر با عدالت در سلامت در تناقض است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تزریق واکسن کرونای آسترازنکا در برخی کشورهای اروپایی ممنوع یا به گروه سنی خاصی محدود شده اما در کشور ما بدون محدودیت سنی خاصی در حال تزریق است، تصریح کرد: عارضه لخته شدن خون در پی تزریق واکسن آسترازنکا، نادر و یک مورد در هر 250 هزار تزریق است؛ از سوی دیگر هر واکسنی ممکن است دارای عارضه باشد و با توجه به مرگ و میری که در کشور در حال رخ دادن است، هر واکسن تاییدشده‌ای که سریع‌تر در دسترس مردم قرار بگیرد بهتر است تزریق شود تا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یابد. 

وی ادامه داد: بهتر است واکسن آسترازنکا به افراد بالای 50 سال تزریق شود اما در شرایط حال حاضر برای تزریق آن به سایر گروه‌های سنی اعلام شده توسط وزارت بهداشت منعی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که چند روز پیش داوطلب فاز سوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت شده بود، درباره وضعیت جسمانی خود بیان کرد: خوشبختانه پس از تزریق علائم خاصی نداشتم و حالم خوب است.


کلمات کلیدی : كرونا-واردات واكسن-واكسن-اخبار رايطب-واكسن آسترازنكا
مرجع خبر : خبرگزاری تسنیم