مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2690
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1400/02/13

بایدها و نبایدهای مصرف سحری در ماه مبارک رمضان


رمانشاه- کارشناس تغذیه کرمانشاهی گفت: مصرف میوه و سبزی جات و پرهیز از غذاهای چرب و نمک زیاد در وعده سحر به روزه داران در طول مدت روزه داری کمک می کند.

امیر کرم صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از نظر کارشناسان وعده‌های ماه مبارک رمضان به ۲ دسته وعده افطار و سحر تقسیم می‌شوند اما بسیاری از افراد از خوردن سحری اجتناب می‌کنند.

وی با اشاره به دلیل عدم صرف سحری توسط روزه داران افزود: بسیاری از افراد به دلایلی مانند عدم بهم خوردن خواب شبانگاهی، میل نداشتن به خوردن سحری، ایجاد مشکلات گوارشی و یا بی حالی در طول روز را علت اصلی عدم صرف سحری در ماه مبارک رمضان مطرح می‌کنند.

کارشناس تغذیه با بیان اهمیت وعده غذایی سحر در ماه رمضان تصریح کرد: عمده افراد در طول مدت روز دارای فعالیت بدنی بوده و برای انجام کار بدن به انرژی نیاز دارد که مصرف وعده سحری می‌تواند به تأمین انرژی مورد نیاز آنان کمک کند.

کرم توصیه کرد: مصرف یک تا ۲ واحد میوه، یک واحد سبزی، مصرف مغزها، مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز و مصرف برنج می‌تواند برای تأمین انرژی و سوخت ساز بدن مفید واقع شود و افراد دارای چربی خون بالا می‌توانند یک قاشق سبوس در کنار برنج مصرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین افراد از مصرف غذاهای چرب و دارای نمک و پروتئین بالا، مواد غذایی دارای نفخ مانند حبوبات، کسانی که دارای حساسیت به شیر بوده و مصرف چای غلیظ که ممکن است سبب تشنگی و حالت آزردگی برای روزه داران شود، خودداری کنند.

 


کلمات کلیدی :
مرجع خبر :