مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2745
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1400/06/12

دو واکسن داخلی دیگر به سبد واکسیناسیون عمومی کشور افزوده می شود


دو واکسن داخلی دیگر به سبد واکسیناسیون عمومی کشور افزوده می شود

جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شب گذشته با حضور وزیر بهداشت، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل، نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در محوطه باز استانداری اردبیل برگزار شد.


به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در این جلسه با اشاره به وضعیت بحرانی بیماری کرونا در کشور و اکثر استانها گفت: ما الان در شرایط بحرانی هستیم که در طول تاریخ کشور بی سابقه بوده است. 
 
وی مهمترین مساله در برون رفت از این بحران را واکسیناسیون دانست و اظهار داشت: مهمترین دغدغه دولت و شخص رییس جمهور، تهیه واکسن است چون در حال حاضر هیچ راه حلی به جز واکسیناسیون در این بیماری موثر نیست. 
 
دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه دانشگاه های علوم پزشکی به تنهایی قادر به واکسیناسیون نیستند تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی و سازمانها و مردم در این امر مشارکت نموده تا بتوان این بحران را به سلامتی بگذرانیم. 
 
وزیر بهداشت، میزان واکسن اختصاص یافته به استان‌ها را براساس واکسن تزریق شده دانست و افزود: تا هفته آینده واکسن به مقدار کافی وارد کشور خواهد شد. 
 
دکتر عین اللهی بر لزوم واکسیناسیون هوشمند تاکید کرد و بیان داشت: براساس این طرح انجام خدمات در کشور براساس واکسیناسیون و داشتن کارت واکسن خواهد بود. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: علیرغم دریافت واکسن باید همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت شود چون واکسیناسیون دلیل بر عدم ابتلا نبوده و ممکن است فرد واکسن زده مبتلا به بیماری شود ولی میزان مرگ و میر کاهش می یابد. 
 
گفتنی است علاوه بر واکسن کووایران برکت و پاستوکووک، دو واکسن کووپارس رازی و اسپایکوژن نیز به جمع واکسن های داخلی می پیوندند. 
 
وزیر بهداشت از ستادهای استانی کرونا خواست بدنبال اجازه ستاد ملی کرونا و براساس شرایط استان تصمیم گیری کرده و وضعیت جامعه را در نظر بگیرند. 
 
برقراری عدالت در حوزه بهداشت و درمان استان، استفاده از نیروهای بومی در استان، پیگیری پرداخت معوقات پرسنل و پیگیری کمبودهای بهداشتی و درمانی از دیگر محورهای سخنان وزیر بهداشت در این جلسه بود. 
 
در ابتدای این جلسه، دکتر حبیب زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گزارشی از وضعیت دانشگاه در حوزه های مختلف و آخرین اقدامات و فعالیت های انجام شده در خصوص بیماری کرونا و واکسیناسیون ارائه داد. 
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل، نمایندگان استان در مجلس، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و تعدادی از مدیران نیز به بیان عملکرد در خصوص بیماری کرونا و مسائل و مشکلات موجود استان در حوزه‌های بهداشت و درمان پرداختند.

کلمات کلیدی : کرونا ، واکسن ، کووید19
مرجع خبر : www.behdasht.gov.ir