مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2661
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1398/11/01

آیا می دانید پزشکی از راه دور چیست


آیا می دانید پزشکی از راه دور چیست

  پزشکی از راه دور (Telemedicine  ) به فعالیتهای مراقبت از بیماران از راه دور اطلاق می شود که در آن پزشک و بیمار از نظر فیزیکی در کنار هم حضور ندارند  و به لحاظ مکانی و جغرافیایی از یکدیگر فاصله دارند. سازمان بهداشت جهانی (WHO )  از پزشکی از راه دور به عنوان "بهبود از راه دور" یاد می کند که در آن از فناوری ارتباطات و اطلاعات از راه دور برای ارائه خدمات بالینی به بیماران استفاده می شود. پزشکان می توانند از فاصله های دور، تصاویر رادیولوژی را به بیمارستانها و یا مراکز دیگر انتقال دهند و یا مشاوره های ویدئویی و تشخیص پزشکی از راه دور به مردم ارائه نمایند.

کاربرد های پزشکی از راه دور

 فناوری های مدرن پزشکی،  ارائه کنندگان خدمات سلامت  را قادر ساخته است تا با استفاده از ابزارهای کنفرانس ویدیویی به بیماران مشاوره بدهند. امروزه همگام با پیشرفتهای چشمگیری که در توسعه فناوری های پزشکی رخ داده، استفاده از پزشکی از راه دور بیشتر از گذشته رواج یافته و تقاضای نسل جدید برای سرعت بخشیدن به استفاده از آن به دلایل راحتی و سهولت و مقرون به صرفه بودن در حال افزایش است.

پزشکی از راه دور ابزاری است که خدمات درمانی را در دسترس تر و مقرون به صرفه تر کرده و باعث افزایش انگیزه و اشتیاق بیماران شده است. این فناوری برای اولین بار در اواخر سال 1950 برای کمک و ارائه خدمات مراقبت سلامت از راه دور به بیماران سالمند که امکان مراجعه به مراکز پزشکی را نداشتند به کار رفت و بعد از آن بیمارانی که در مناطق دور افتاده و یا مناطق روستائی زندگی می کردند  و دسترسی به پزشک نداشتند از امکانات پزشکی از راه دور استفاده کردند

مزایای پزشکی از راه دور

با بکارگیری فناوری پزشکی از راه دور، پزشکان و بیماران می توانند اطلاعات را از طریق صفحه مانیتور رایانه و یا موبایل با یکدیگر به  اشتراک بگذارند. پزشکان حتی قادر خواهند بود نتایج حاصل از آزمایشات و تجهیزات پزشکی را همزمان مشاهده کنند. با استفاده از نرم افزار پزشکی از راه دور، بیماران بدون نیاز به انتظار برای قرار ملاقات می توانند به پزشک مراجعه کنند. بیماران می توانند درحالیکه در حال استراحت در خانه خود هستند با یک پزشک مشورت کنند. دیگر مانند گذشته نیازی نیست که برای رفت و آمد به درمانگاه ها و یا بیمارستان هزینه رفت و آمد پرداخت کنید و یا وقت صرف کنید  با فناوری پزشکی از راه دور می توان در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ساعات غیر اداری مشاوره پزشکی دریافت کرد.

 

نرم افزار های پزشکی از راه دور امروزه به سیستم های اطلاعاتی پرونده های الکترونیک بیمارستانی و سلامت الکترونیک متصل هستند و درگاه های پرداخت الکترونیک نیز دارا می باشند به این ترتیب به راحتی تمامی سوابق پزشکی شما در اختیار پزشک مشاور از راه دور قرار می گیرد

 


کلمات کلیدی : پزشکی از راه دور
مرجع خبر : https://vsee.com/what-is-telemedicine/