مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2892
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1400/11/19

تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان


باشگاه خبرنگاران جوان - پنجمین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف هم اکنون با حضور دهبیدی پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه شریف به صورت حضوری در حال برگزاری است.
 
دهبیدی پور گفت: مراکز کارآفرینی خاستگاه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در کشور هستند. امیدآفرینی یکی از ماموریت‌های فعلی مراکز کارآفرینی است و مطابق با نیاز‌های کشور فعالیت می‌کند. مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف در ۲۰ سال گذشته مرکز جنبش بزرگ در کشور بوده است.
 
۱۲ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌کنند که به گفته مسئولان، مراکز کارآفرینی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن‌ها را تسهیل کرده اند. طبق آمار آذر سال ۹۹ حدود ۳ هزار نفر در مراکز رشد دانشگاه شریف فعالیت دارند.
 
دهبیدی پور گفت: ۱۲ شرکت دانش بنیان بیرون از دانشگاه شریف به سایر شرکت‌های دانش بنیان سراسر ایران خدمات حقوقی و حسابداری ارائه می‌دهند.
 
طبق گفته مسئولان، قانونی در مجلس با عنوان (جهش تولید دانش بنیان) تصویب شده و هم اکنون در شورای نگهبان است که تا انتهای هفته تصویب خواهد شد و به نفع رشد مراکز فناورانه کشور خواهد بود.
 
او گفت: دانشجویان با ارسال ایده‌ها و نقطه نظرات خود به مراکز کارآفرینی، مهارت‌های نرمشان را افزایش خواهند داد و به این صورت با همکاری‌های متنوع در جهت رفع مسائل کشور قدم برمی دارند.
 

کلمات کلیدی : دانش بنیان ، فناورانه ، علم و فناوری
مرجع خبر : www.yjc.news