مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2910
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1400/12/21

توصیه سازمان جهانی بهداشت به اوکراین؛ عوامل بیماری‌زای آزمایشگاهی را نابود کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سازمان بهداشت جهانی به اوکراین توصیه کرد عوامل بیماری‍‌‌زای خطرناک را که در آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی این کشور نگهداری می‌شوند، نابود کند تا از "هرگونه نشت احتمالی" که باعث گسترش بیماری بین مردم شود، جلوگیری کند.
 
کارشناسان امنیت زیستی می‌گویند که درگیری میان روسیه و اوکراین و بمباران شهرها، در صورتی که منجر به آسیب به این تأسیسات شود؛ خطر نشت عوامل بیماری‌زا را افزایش می‌دهد.
 
بر اساس گزارش رویترز، اوکراین دارای آزمایشگاه‌هایی است که در مورد چگونگی کاهش خطرات بیماری‌های خطرناکی که حیوانات و انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله کرونا، تحقیق می‌کنند. این آزمایشگاه‌ها تحت حمایت ایالات متحده، اروپا و سازمان جهانی بهداشت است.
 
سازمان جهانی بهداشت ضمن تأکید بر لزوم امحای عوامل بیماری‌زای خطرناک در اوکراین، جزئیاتی در مورد انواع عوامل بیماری‌زا یا سموم موجود در آزمایشگاه‌های اوکراین ارائه نکرده است.
 
روز چهارشنبه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ادعا کرد که ایالات متحده یک آزمایشگاه جنگ زیستی در اوکراین راه‌اندازی کرده است اما این ادعا بارها توسط واشنگتن و کی‌یف رد شده است.

کلمات کلیدی : اوکراین، امنیت زیستی، آزمایشگاه‌
مرجع خبر : www.tasnimnews.com