مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2914
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1400/12/24

افزایش مجدد ابتلا به کرونا در اروپا


 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, بر اساس تجزیه و تحلیل "ان‌بی‌سی نیوز" از داده‌های مرکز منابع کروناویروس "جانز هاپکینز"، تقریباً نیمی از کشورهای اروپایی در هفته گذشته افزایش موارد جدید کووید19 را ثبت کرده‌اند.
 
در میان کشورهایی که اخیراً بیشترین افزایش را داشته‌اند، فنلاند است که در آن موارد جدید 84 درصد در مجموع موارد هفتگی افزایش یافته و به مرز 62500 مورد هفتگی رسیده است. سوئیس نیز در مجموع هفتگی با 45 درصد افزایش به 182 هزار و 190 نفر رسید.
 
کشور انگلیس نیز با 31 درصد افزایش به 414هزار و 480 مورد جدید در هفته رسید. اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز افزایش دو رقمی در آمار هفتگی خود ثبت کرده‌اند.
 
"لارنس یانگ"، ویروس‌شناس در دانشگاه "وارویک" انگلیس گفت که افزایش عفونت‌ها در اروپا احتمالاً در نتیجه گسترش زیرمجموعه سویه اومیکرون به نام BA.2، همراه با کاهش ایمنی و کاهش سیاست‌های ضدکرونایی است.
 
"BA.2" به عنوان یک زیرگروه از سویه اومیکرون در نظر گرفته می‌شود, زیرا اگرچه تغییرات کوچکی دارد که آن را متمایز می‌کند، اما برای اینکه یک ویروس جدید باشد کافی نیست. با این حال، برخی تحقیقات نشان می‌دهد BA.2 حتی بیشتر از سویه اولیه اومیکرون قابل انتقال است.
 
"گاوین یامی"، استاد بهداشت جهانی و سیاست عمومی در دانشگاه "دوک" در آمریکا گفت: مطمئناً این خطر وجود دارد که ایالات متحده با افزایش مجدد موارد ابتلا روبه‌رو شود، همانطور که اروپا شاهد آن است. ما نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی نرخ واکسیناسیون کمتری داریم، بنابراین افزایش در اینجا می‌تواند به افزایش بستری شدن در بیمارستان منجر شود.
 
با این حال بسیاری از مقامات اروپایی اخیراً پایان محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر کرونا را اعلام کرده‌اند. "بوریس جانسون"، نخست‌وزیر انگلیس ماه گذشته تمام محدودیت‌های باقی‌مانده را لغو کرد و متعهد شد که در صورت افزایش مجدد در آینده، پاسخ‌ها به جای قرنطینه به واکسن‌ها و درمان‌ها متکی خواهند بود.
 
فرانسه همچنین روز دوشنبه بسیاری از قوانین کرونایی خود را کاهش داد، به این معنی که مردم دیگر برای ورود به رستوران‌ها، سینماها و سایر مکان‌های عمومی نیازی به اثبات واکسیناسیون ندارند.

کلمات کلیدی : کووید19، فنلاند، انگلیس، اومیکرون، واکسیناسیون
مرجع خبر : www.tasnimnews.com