مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2676
دسته بندی : اخبار شرکت
تاریخ خبر : 1399/02/25

پرونده الکترونیک بیمار چیست؟


مجموعه نرم افزارهای پزشکی رایطب

در حقیقت به مجموعه مستندات ارائه شده توسط مراکز درمانی که حتی قبل از به دنیا آمدن شخص تا پس از مرگ وی تولید و ثبت می شوند، پرونده الکترونیک یا EMR (Electronic Medical Record) یا در برخی محافل EHR (Electronic Health Record) گفته می شود. همانطور که از تعریف آن مشخص است، این مستندات به تدریج و با مراجعه و ارتباط شخص با مراکز درمانی در طول زندگی اش تولید می شوند و هرچه این مستندات دقیقتر و کاملتر ثبت شوند، جامعیت داده ها بهتر بوده و در نتیجه نتایج بررسی روی آنها صحت و دقت بالاتری خواهد داشت. از نگاهی دیگر، با توجه به پیچیدگی و ازدیاد اطلاعات و اسناد تولید شده در مراکز پزشکی در خصوص وضعیت سلامت و یا درمانی شخص، اغلب بصورت فیزیکی نگهداری می شد که با رشد آنها نیز چالشهای جدیدی را برای مراکز پزشکی ایجاد می کرد. خوشبختانه در عصر تکنولوژیک امروز که منافع هر حوزه ای شدیدا در گرو ورود هرچه سریعتر به دنیای الکترونیک می باشد، حوزه ی درمان نیز از این موج بی نصیب نبوده و به شدت در حال رشد اطلاعات است. دسترسی راحت به اسناد بیماران توسط پزشکان و مراکز درمانی با توجه سطوح دسترسی، تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد که از پرونده الکترونیک بیماران استخراج می شود و همینطور استفاده از این منابع داده ای عظیم برای مقاصد آموزشی و تحقیقی، از مهمترین علل استفاده و بکار گیری پرونده الکترونیک برای دولت هاست.

خوشبختانه در کشور ایران نیز با توجه به تمهیداتی که از سوی دولت در نظر گرفته شده این بستر تا حد زیادی فراهم شده است و مراکز درمانی و بخصوص پزشکان در حال گسترش هرچه بیشتر فناوری اطلاعات و الکترونیکی کردن داده های خود در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری هستند.

شرکت دانش بنیان فرا پرواز هوشمند با سابقه ی بیش از ۱۲ ساله در حوزه ی سیستم های پزشکی و درمانی، توانسته است گامی مهم در این عرصه بردارد و از طریق راهکار یکپارچه درمانی رایطب، امکان تولید و نگهداری تقریبا هر سندی را مهیا سازد. ما به شما این قدرت را می دهیم تا با اطمینان به این سیستم تکیه کرده و در کسب و کار پزشکی خود به نهایت بهره وری برسید.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، می توانید از این طریق با کارشناسان شرکت در تماس بوده و بطور رایگان مشاوره دریافت نمایید. ما شما را تا رسیدن به نقطه رضایت همراهی می کنیم.


کلمات کلیدی : پرونده الکترونیک بیمار EMR EHR رایطب
مرجع خبر : http://www.houshmand.ir