مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2678
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1399/04/28

4 تکنولوژی مهم که در فناوری پزشکی پدید آمده است


از آنجایی که روز به روز علم در حال پیشرفت می باشد، باید بدانید که فناوری پزشکی هم در حال پیشرفت است. امروزه بیشتر پزشکان اهمیت بیشتری به سلامت بیماران خود می دهند و به همین دلیل برای اینکه سریعتر بیماری آنها را درمان کنند از فناوری پرونده الکترونیک استفاده می کنند. در واقع باید بدانید نوع درمان و سلامت بیمارها به سلامت الکترونیک تبدیل شده است و آنها با روش های الکترونیکی درمان می شوند. داروهایی هم که برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد بر اساس فناوری پزشکی تولید می شود و در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

تکنولوژی های نوظهور در فناوری پزشکی  :

 تکنولوژی هایی که جدید هستند برای بهبود و سلامت جامعه طراحی می شوند و این فناوری پزشکی بیماری های افراد را در زمان بسیار کمتری درمان می کند. برخی از این تکنولوژی ها عبارت می باشد از :

 

1. قرص های هوشمند :

طراحی این قرص ها به گونه ای می باشد که بدون آسیب رساندن به بدن به وسیله سیستم گوارش انسان وارد بدن می شود. دوز این داروها مشخص شده می باشد و تنها به آن اندام که باید درمان شود می رسد. این فناوری پزشکی بیشتر برای درمان بیماری هایی مانند سرطان و یا التهاب روده به کار می رود.

2. گیرنده های تکنولوژی :

این طرح به گونه ای می باشد که داروی مصرف شده را در یک مسیر مشخص شده و به صورت پیوسته حمل می کند تا به مقصد برسد. اساس کارکرد این طرح تکنیکی می باشد و از آنجایی که یک سنسور درون قرص طراحی کرده اند مسیر حرکتی را تشخیص می دهد و به آن بافت مورد نظر می رسد.

3. روبات پرستار  :

یکی از بهترین فناوری پزشکی که برای کودکان طراحی شده است خرس عروسکی پرستار می باشد و سنسورهای طراحی شده در آن حساسیت های بسیاری دارد. این ربات می تواند با کودکان رابطه خوبی برقرار کند و آنها را در آغوش خود بفشارد. آرامش دادن به کودک یکی از مهمترین وظایفی می باشد که این ربات بر عهده دارد.

4. ساخت شبکیه مصنوعی :

سلول های بینایی و سلول های عصب تا حد بسیار زیادی به یکدیگر نزدیک هستند و برای اینکه بین آنها ارتباط برقرار شود پزشکان تلاش بسیاری کرده اند. امروزه با استفاده از فناوری پزشکی این ارتباط بین آنها برقرار می شود و یک شبکه عصبی طراحی کرده اند که مصنوعی می باشد.


کلمات کلیدی : سلامت، پرونده الکترونیک، سلامت الکترونیک
مرجع خبر :