مهمان گرامی، خوش آمدید [ ورود ]
Skip Navigation Links
کد خبر : 2905
دسته بندی : اخبار فناوری
تاریخ خبر : 1400/12/11

شیوع نوع دیگری از سویه اومیکرون در برخی کشورها


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, داده‌ها نشان می‌دهد که نوع فرعی سویه امیکرون (BA.2) که "Stealth Omicron" نام دارد, در تمام 50 ایالت کشور آمریکا یافت شده است و هزاران نفر به آن مبتلا گشته‌اند.
 
پایگاه خبری "newsweek" در این باره نوشت, تصور می‌شود که نوع BA.2 از سویه اومیکرون مسری‌تر از نوع دیگر به نام BA.1 است.
 
در کشورهای دانمارک و آفریقای جنوبی، BA.2 نوع غالب از سویه اومیکرون است و در سایر کشورها نسبت آن همچنان در حال افزایش است.
 
داده‌های "آژانس امنیت بهداشتی" انگلیس (HSA) نشان می‌دهد که از 25 فوریه 30.5 درصد از موارد توالی شده در کشور انگلیس را این نوع تشکیل داده است؛ این رقم در مقایسه با داده‌های تا 31 ژانویه است، زمانی که BA.2 تنها 4.1 درصد از موارد را در انگلیس تشکیل می‌داد.
 
برآورد "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری" (CDC) در آمریکا از حضور BA.2 در کشور برای دوره بین 13 فوریه تا 19 فوریه نشان می‌دهد که 3.8 درصد از موارد شناسایی شده در آن دوره را تشکیل می‌دهد.
 
با گسترش BA.2 دانشمندان برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد آن کار کرده‌اند. داده‌های جدید سرنخ‌هایی را نشان داده‌ که آیا این نوع فرعی بیشتر از BA.1 افراد را در بیمارستان بستری می‌کند یا اینکه توانایی مقاومت بیشتری در برابر واکسن‌ها دارد.
 
داده‌های ژاپن در اوایل این ماه خبرساز شده بود، زیرا نشان می‌داد که BA.2 می‌تواند بر اساس همسترهای آلوده بیماری شدیدتری ایجاد کند. با این حال، کارشناسان گفتند که آزمایش‌های حیوانی همیشه به انسان مربوط نمی‌شود.
 
یکی از ویژگی‌های کلیدی BA.2 توانایی آن در عفونت مجدد افرادی است که قبلاً به نوع BA.1 مبتلا شده بودند. هفته گذشته، مطالعه‌ای منتشر شد که ده‌ها مورد در کشور دانمارک را گزارش داده که در آن افراد پس از داشتن نوع BA.1 به نوع BA.2 مبتلا شده بودند؛ به این معنی که دو بار در عرض چند ماه یا بیشتر به سویه اومیکرون مبتلا شده بودند.
 
هنوز به طور قطعی هیچ سندی مبنی بر خطرناک‌تر بودن این نوع فرعی گزارش نشده است و دانشمندان در حال پیدا کردن شواهد مطمئنی هستند.

کلمات کلیدی : اومیکرون، آژانس امنیت بهداشتی،CDC
مرجع خبر : www.tasnimnews.com